Δευτέρα 29 Νοεμβρίου 2010

Το γράμμα του νόμου αποκτείνει !!!

Το γράμμα του νόμου αποκτείνει !!!

Γέροντος Παϊσίου γιορείτου





Επα σέ κάποιον μιά φορά: «Τί εσαι σύ; Μαχητής το Χριστο μαχητής το πειρασμο; Ξέρεις πώς πάρχουν καί μαχητές το πειρασμο.

Χριστιανός δέν πρέπει να εναι φανατικός, λλά νά χει γάπη γιά λους τους νθρώπους. ποιος πετάει λόγια διάκριτα, καί σωστά νά εναι, κάνει κακό.

Γνώρισα ναν συγγραφέα πού εχε ελάβεια πολλή, λλά μιλοσε στούς κοσμικούς μέ μια γλσσα μή, πού προχωροσε μως σέ βάθος, καί τους τράνταζε.

Μιά φορά μο λέει: «Σέ μιά συγκέντρωση επα ατό καί ατό σέ μιά κυρία». λλά μέ τόν τρόπο πού τς τό επε, τήν εχε σακατέψει. Τήν πρόσβαλε μπροστά σέ λους. «Κοίταξε», το λέω, «σύ πετς στούς λλους χρυσά στεφάνια μέ διαμαντόπετρες, τσι μως πού τά πετς, σακατεύεις κεφάλια, χι μόνο εαίσθητα λλά καί γερά».

ς μην πετροβολομε τούς νθρώπους ... χριστιανικά! ποιος λέγχει μπροστά σέ λλους κάποιον πού μάρτησε μιλάει μέ μπάθεια γιά κάποιο πρόσωπο, ατός δέν κινεται πό τό Πνεμα το Θεο· κινεται πό λλο πνεμα.

τρόπος τς κκλησίας εναι γάπη· διαφέρει πό τον τρόπο τν νομικν. κκλησία βλέπει τά πάντα μέ μακροθυμία καί κοιτάζει νά βοηθήσει τόν καθένα, ,τι καί ν χει κάνει, σο μαρτωλός καί ν εναι.

Βλέπω σέ μερικούς ελαβες να εδος παράξενης λογικς. Καλή εναι ελάβεια πού χουν, καλή καί διάθεση γιά τό καλό, λλά χρειάζεται καί πνευματική διάκριση και ερύτητα, γιά νά μή συνοδεύει τήν ελάβεια στενοκεφαλιά, γεροκεφαλιά (τό γερό, δηλαδή, ρβανίτικο κεφάλι). λη βάση εναι νά χει κανείς πνευματική κατάσταση, γιά νά χει τήν πνευματική διάκριση, γιατί λλις μένει στό «γράμμα το νόμου», καί τό «γράμμα το νόμου ποκτείνει» (Β’ Κορ. 3,6).

Ατός πού χει ταπείνωση, δέν κάνει ποτέ τόν δάσκαλο· κούει καί, ταν το ζητηθε γνώμη του, μιλάει ταπεινά. Ποτέ δέν λέει «γώ», λλά « λογισμός μο λέει…» «ο Πατέρες επαν…». Μιλάει, δηλαδή, σάν μαθητής. ποιος νομίζει τι εναι κανός νά διορθώνει τούς λλους χει πολύ γωισμό.

      «Ὅταν, Γέροντα, ξεκινάει κανείς πό καλή διάθεση νά κάνει κάτι καί φθάνει στά κρα, λείπει διάκριση;»

      «Εναι γωισμός μέσα στήν νέργειά του ατή καί δέν τό καταλαβαίνει, γιατί δέν γνωρίζει τόν αυτό του, γι ατό πιάνει τά κρα. Πολλές φορές πό ελάβεια ξεκινον μερικοί, λλά πο φθάνουν! πως ο εκονολάτρες καί ο εκονομάχοι. κρη τό να, κρη τό λλο! Ο μέν φθασαν στό σημεο νά ξύνουν την εκόνα το Χριστο καί νά ρίχουν τήν σκόνη μέσα στό γιο Ποτήριο, γιά να γίνει καλύτερη Θεία Κοινωνία· ο λλοι πάλι καιγαν τίς εκόνες, τις πετοσαν... Γι ατό κκλησία ναγκάσθηκε νά βάλει ψηλά τίς εκόνες καί, ταν πέρασε διαμάχη, τίς κατέβασε χαμηλά, γιά νά τίς προσκυνομε καί νά πονέμουμε τιμή στά εκονιζόμενα πρόσωπα».

(Γέροντος Παϊσίου γιορείτου Λόγοι Β΄, σελ. 78-80, ερόν συχαστήριον «Εαγγελιστής ωάννης Θεολόγος», Σουρωτή Θεσσαλονίκης.)

Η λ ε κ τ ρ ο ν ι κ ή  Π η γ ή : «Απλή Κατήχηση», ηλεκτρονικό περιοδικό Ιεράς Μητροπόλεως Γόρτυνος και Μεγαλοπόλεως, τεύχος Μαΐου 2010, αριθμός 41, σελ. 1-2 (www.imgortmeg.gr).


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.