Τετάρτη 2 Φεβρουαρίου 2011

Λόγος Εις την Υπαπαντήν

Λόγος Εις την Υπαπαντήν


Αγίου Κυρίλλου Αλεξανδρείας


Είδαμε πριν από λίγο εν συντομία τον Εμμανουήλ να γίνεται βρέφος στη φάτνη και αφ’ ενός μεν να σπαργανώνεται σαν άνθρωπος, αφ’ έτερου δε να υμνείται με θεϊκό τρόπο από το στράτευμα των αγίων αγγέλων. Οι τελευταίοι έφερναν το χαρούμενο μήνυμα της Γέννησής Του στους βοσκούς. Διότι, ο Θεός και Πατέρας, χάρισε το πρώτο κήρυγμα για Αυτόν, ως βραβείο για τους αγγέλους, οι οποίοι κατοικούν στον ουρανό. Και είδαμε Αυτόν και σήμερα να υπακούει στους νόμους του Μωυσή ή καλύτερα είδαμε τον νομοθέτη Θεό να υποτάσσεται ως άνθρωπος σε όσα Εκείνος θέσπισε.

Το για ποια αιτία έγινε αυτό, διδάσκει ο σοφώτατος Παύλος, όταν λέει: «Όταν ήμασταν νήπιοι, ήμασταν υποδουλωμένοι στα στοιχεία του κόσμου... Όταν, όμως, ήλθε το πλήρωμα του χρόνου, ο Θεός έστειλε τον Υιό Του, ο Οποίος γεννήθηκε από γυναίκα και ο Οποίος ακολούθησε τις επιταγές του Μωσαϊκού νόμου, με σκοπό να εξαγοράσει εκείνους, οι οποίοι βρίσκονταν κάτω από την επικυριαρχία του».

Λοιπόν, ο Χριστός εξαγόρασε από την κατάρα του Μωσαϊκού νόμου, εκείνους, οι οποίοι βρίσκονταν κάτω από αυτόν, άλλα και οι οποίοι δεν τον εφήρμοζαν. Και πώς τους εξαγόρασε; Τους εξαγόρασε, αφού συμπλήρωσε τον Μωσαϊκό νόμο. Και τους εξαγόρασε και σύμφωνα με έναν άλλο τρόπο· με το να καταστήσει τον Εαυτό Του υπήκοο και υποτασσόμενο στον Θεό και Πατέρα σε ο,τιδήποτε, για χάρη μας, για να λύσει τα εγκλήματα τα οποία προέκυψαν από την παράβαση του Αδάμ. Διότι, έχει γραφεί ότι, όπως ακριβώς εξ αιτίας της παρακοής του ενός ανθρώπου οι πολλοί έγιναν αμαρτωλοί, έτσι εξ αιτίας της υπακοής του ενός θα γίνουν δίκαιοι οι πολλοί.

Κατέβασε, λοιπόν, τον αυχένα στον νόμο μαζί μας και έπραξε αυτό κατ’ οικονομίαν. Διότι, έπρεπε αυτός να συμπληρώσει όλη την δικαιοσύνη. Διότι, επειδή έλαβε μορφή δούλου εξ ολοκλήρου, εξ αίτιας αυτού του λόγου, σαν να βρισκόταν στον ζυγό για τους ανθρώπους, έμοιασε κάποτε με εκείνους, οι οποίοι δίνουν ως φόρο τα δίδραχμα, αν και είναι ελεύθερος ως προς τη φύση και αυτοτελής ως Υιός. Όταν, λοιπόν, δεις να τηρεί τον νόμο, να μην σκανδαλισθείς, ούτε, όμως, να θεωρήσεις ως δούλο τον Υιό του Θεού, ο Οποίος είναι ελεύθερος. Να εννοείς καλύτερα το βάθος της συγκατάβασης.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.