Τρίτη 26 Ιουλίου 2011

Πνευματικὲς νουθεσίες τοῦ Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Γόρτυνος καὶ Μεγαλοπόλεως κ.κ. Ἱερεμίου

Πνευματικς νουθεσίες το Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Γόρτυνος κα Μεγαλοπόλεως κ.κ. ερεμίου



γαπητοί ναγνστες,

1. Σς ζητ συγγνώμη διότι, λόγω τν πολλν διακονιν μου, δέν μπορ νά νταποκριθ στό βδομαδιαο ατό περιοδικό μου καί δέν σς προσφέρω λόγο φελείας καί πνευματικς οκοδομς. Θά τό προσπαθήσω μως, μέ τήν εχή τς Παναγίας Προυσιωτίσσης, νά τό πετύχω στίς προσεχες βδομάδες.
Σάν χαιρετισμό στό τεχος ατό σς εχομαι νά ζετε τήν μορφη ζωή πού χει ατός πού γαπάει τόν ησο Χριστό.
Συχνά στά κηρύγματά μου παναλαμβάνω τι ζωή εναι ραία μέ τόν Θεό, ν μακρυά πό τόν Θεό εναι βαρετή ζωή.
Τό νά ζομε μέ τόν Θεό, γαπητοί μου, εναι πολύ ραο, λλά εναι καί πολύ πλό, δηλαδή πολύ εκολο, πως εκολο εναι γιά τό ψάρι νά κολυμπάει στό νερό μέρα-νύχτα. πως γιά τό ψάρι τό φυσικό στοιχεο εναι τό νερό, τσι καί γιά μς το φυσικό καί τό «νορμάλ» στήν ζωή μας εναι τό νά ζομε μέ τόν Θεό.
Πολύ πλά, χριστιανοί μου: Νά κάνετε τήν προσευχούλα σας στόν Χριστό καί στήν Παναγία, προσευχή βγαλμένη πό τήν καρδιά, τσι πως μς μαθαν ο μανάδες μας πό μικρά παιδιά.
Νά νάβετε τό καντηλάκι σας καί νά τά χετε καλά μέ λους. ν τό πετύχετε ατό, τό νά μή κατηγορτε κανέναν, καί νά προσπαθετε νά δικαιολογετε καί τό λάθος το λλου, πάει, ατό, χριστιανοί μου, εναι τό τέλειο! Σς τό πογράφω τι θά σωθε ψυχή σας!

2. Προσοχή πό μερικούς πού σς μπερδεύουν τήν πνευματική ζωή λέγοντάς σας νά κάνετε κενο καί κενο, παριστάνοντας μιά σκληρή καθηκοντολογία τήν σχέση σας μέ τόν Θεό.
χι, χριστιανοί μου! πνευματική ζωή ξεκινάει πό τήν γάπη στόν Χριστό. Στήν προσευχή σας νά λέτε, συχνά νά λέτε, καί στόν δρόμο κόμη περπατώντας νά λέτε, «Χριστέ μου, κάνε με νά σ γαπ»! «Χριστέ μου, ,τι καί νά μο συμβε στή ζωή μου, μή φύγω ποτέ πό Σένα»! «Χριστέ μου, κάνε με νά σ γαπ πολύ. Κι ν ρθουν χρόνια μαρτυρίου, Χριστέ μου, δός μου τήν Χάρη Σου νά μήν ρνηθ τήν γάπη Σου»!
Κι ν γαπμε τόν Χριστό, δελφοί μου, γάπη ατή θά μς πε πς πρέπει νά φερόμαστε σάν χριστιανοί, παιδιά το Χριστο ελογημένα.

3. Παρατηρ μέ λύπη, μέ μεγάλη μου λύπη παρατηρ, τι πολλοί χριστιανοί το αἰῶνος μας ζον να «βαρλααμισμό». «Βαρλααμισμός» σημαίνει νας δυτικός, δηλαδή νας αρετικός τρόπος πνευματικς ζως. Μιά ζωή πού τονίζει τήν γωιστική ξιοπρέπεια καί τήν δράση σέ κοινωνικά ργα.
πειδή τό πνεμα ατό τς τάχα πνευματικς ζως χει πηρεάσει τόν χρο μας καί μάλιστα ατό το «βαρλααμιστικό» πνεμα τό καλλιεργομε καί μες ο κληρικοί, γιά νά μήν πάθετε κι σες, γαπητοί μου, τήν ζημιά ατή, σς συνιστ νά διαβάζετε τούς βίους τν γίων μας.
Σ ατό τόν τρόπο τς ζως πού ζησαν ο γιοι εαρεστεται Θεός μας. Σς συνιστ μέ λη μου τήν καρδιά νά ψάξετε καί νά βρετε καί νά διαβάσετε ατά τά δύο βιβλία: Τό βιβλίο το Σώτου Χονδροπούλου γιά τόν γιο Νεκτάριο « γιος το αἰῶνος μας» καί τό βιβλίο το Κωστ Μπαστι « Παπουλκος». λλη φορά θά σς συστήσω λλα πνευματικά βιβλία.

4. Πρέπει νά σκεπτόμαστε τά μαρτήματα πού κάνουμε καί νά λέμε γι ατά τήν προσευχή «Κύριε ησο Χριστέ, λέησέ με».
κόμη νά βρετε ναν πνευματικό πατέρα, σωστό πνευματικό πατέρα, καί νά ξομολογεστε τίς μαρτίες σας.
Επα «σωστό πνευματικό πατέρα», γιατί δέν εναι λοι ο λεγόμενοι «πνευματικοί» σωστοί.
λλοι παριστάνουν τόν αστηρό καί κάνουν ξεταστήριο καί δικαστήριο τήν ξομολόγηση καί λλοι δέν θεωρον μαρτία τήν μαρτία καί τσι δέν βοηθον τόν μαρτωλό νά ζήσει τήν μετάνοια, πού εναι παραίτητη γιά νά μς δώσει Θεός τήν φεση τν μαρτιν μας.

5. Κοντά σ ατά νά διαβάζετε, χριστιανοί μου, κάθε μέρα να μικρό κομματάκι πό τήν γία Γραφή. Καλό εναι νά πάρετε μέ σειρά τήν γία Γραφή, τήν Παλαιά καί τήν Καινή Διαθήκη, καί νά τήν διαβάσετε, μιά φορά τουλάχιστον λόκληρη.
Γιά τήν μελέτη τς γίας Γραφς σς παρακαλ κάνετε προσευχή καί γιά μένα νά προχωρ καλά καί σταθερά να ργο πού ρχισα, ργο ρμηνευτικό σέ κάθε να πό τά ερά βιβλία τς Βίβλου. Μέ τήν προσευχή σας λπίζω μέ τήν ρχή το τους 2012 νά μφανίσω τό πρτο ρμηνευόμενο βιβλίο καί νά τρίμηνο νά μφανίζω καί νέο βιβλίο.
Εχεσθε, παρακαλ, γιά μένα, δελφοί χριστιανοί, νά μο συγχωρε Κύριος ησος Χριστός τά μαρτήματά μου καί νά μο δίνει τόν ζλο, τήν φώτισή Του καί τη πολλά μέ γεία, γιά νά ργάζομαι στόν γιό Του λόγο γιά τήν σωτηρία μου καί γιά τήν φέλεια τν δελφν μου χριστιανν.
Σς εχομαι πλούσια τήν ελογία το Θεο σέ σς καί τίς οκογένειές σας. Θεός νά ελογήσει νά κπληρωθον ο πόθοι σας καί νά εναι ατό γιά τήν σωτηρία σας.


Μέ πολλές εχές
πίσκοπος ερεμίας


Π η γ ή :  βδομαδιαο λεκτρονικ περιοδικ τς ερς Μητροπόλεως Γόρτυνος κα Μεγαλοπόλεως: «Παναγία Προυσιώτισσα». ριθμς φύλλου 16, Κυριακ 24 ουλίου 2011, σελ. 1-3. http://www.imgortmeg.gr/


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.