Δευτέρα 11 Απριλίου 2011

Τὶ σημαίνει ἡ φράση: "Αἰωνία ἡ μνήμη";

Τ σημαίνει φράση: «Αωνία μνήμη»;



γίου Νικολάου Βελιμίροβιτς
πισκόπου χρίδος


Στὸν μανάβη Μελέτιο Τζ., ποῦ ρωτᾶ τί σημαίνει ἡ φράση «αἰωνία ἡ μνήμη».

Σ ταλαιπωρε τ τι δν ξέρεις τ σημασία ατν τν λέξεων, πο κουγες πολλς φορς, κα διος λεγες πάνω π τος νεκρούς. Κα καλ κάνεις πο ρωτς. σο καλύτερα γνωρίζει νθρωπος τν ρχαία κα καλ ρθόδοξη πίστη μας, τόσο κα περισσότερο τν γαπ.

«Αωνία μνήμη» σημαίνει: αώνια ν πάρχει μνήμη γι σένα. κουσα μι φορ πς κάποιος στν πικήδειο λόγο πάνω π τν νεκρὸ, φώναξε: «αωνία σου μνήμη στ γ Παραξενεύθηκα σ μι τόσο λανθασμένη ρμηνεία τς πίστης μας. Μὰ, μπορε κάτι ν εναι αώνιο στ γ, που λα περνον βιαστικ σν προσκεκλημένοι σ γάμο;

ντως, δν εχόμαστε στν νεκρ ντελς μηδαμιν πλοτο, ταν το εχόμαστε ν τν μνημονεύουν σ’ ατν τν κόσμο, ποος κα διος πλησιάζει στ τέλος του; λλ ς πομε πς τ νομα κάποιου μνημονεύεται στ γ ως τ τέλος το χρόνου – τί κερδίζει ατς π’ ατό, ἐὰν μνήμη του στ οράνια χει ξεχαστε;

Τ σωστὸ, εναι ν πιθυμομε τ νομα το νεκρο ν μνημονεύεται αώνια στν αωνιότητα, στν αώνια ζω κα στ Βασίλειο το Θεο. Τοτο κα εναι τ νόημα τν λέξεων «αωνία σου μνήμη».

Μι φορὰ, καυχήθηκαν ο μαθητς το Χριστο στν Δάσκαλό τους, λέγοντας: «Κύριε, κα τ δαιμόνια ποτάσσεται μν ν τ νόματί σου» (Λουκ. 10,17). Κα Κύριος τος πάντησε ν μν χαίρονται γι’ ατ λλά: «Χαίρετε δ τι τ νόματα μν γράφη ν τος ορανος» (Λουκ. 10,20), δηλαδ ν χαίρονται πειδ τ νόματά τους εναι γνωστ κα τ θυμονται κα τ μνημονεύουν στ Οράνιο Βασίλειο το φωτς κα τς ζως.

Στν γία Γραφ συχν λέγεται πς τ νόματα τν δικαίων θ εναι γραμμένα στ βιβλίο τν ζωντανν, ν τ νόματα τν μαρτωλν θ σβηστον κα θ ξεχαστον. π τν στορία περ το πλουσίου κα το Λαζάρου βλέπουμε τι Κύριος λέει τ νομα το Λαζάρου μ τ λοκάθαρό Του στόμα, λλ ποσιωπ τ νομα το δικου πλουσίου. Λάζαρος, σημαίνει, τι μπκε στ Βασίλειο τν Ορανν, κα λαβε τν αώνια ζω κα τν αώνια μνήμη, ν μαρτωλς πλούσιος χασε κα τ βασίλειο κα τ ζω κα τ νομα.

Στ θεϊκ πιστήμη καμι φορ τ νομα ταυτίζεται μ τν νθρωπο. Στν ποκάλυψη γράφεται: «Κα ν κείν τ μέρ γένετο σεισμς μέγας… κα πεκτάνθησαν ν τ σεισμ νόματα νθρώπων χιλιάδες πτ» (π. 11,13). π τν σεισμ τς γς, πρέπει ν καταλάβουμε μεγάλους πειρασμούς, στος ποίους ο πτ χιλιάδες νθρώπων πέκυψαν, ποστάτησαν π τν Χριστ κα χασαν τς ψυχές τους. Τοτο σημαίνει τι δν καταστράφηκαν μόνο τ σώματά τους – ατ εναι λάχιστης σημασίας – λλ ο ψυχς κα τ νόματα. Τ νόματά τους στν αωνιότητα κμηδενίστηκαν κα σβήστηκαν π τ βιβλίο τν ζωντανν.

ποιος πιθυμε θάνατη μνήμη στν αωνιότητα, πιθυμε εαγγελικ πράγμα. Ἐὰν κάποιος πιθυμε θάνατο νομα στ γ, θέλει ματαιόδοξο πράγμα. Ν ξέρεις τι πολλο ο ποοι θόρυβα κα χωρς ν τος προσέξουν, πέρασαν ατ τ ζωή, πέκτησαν θάνατο νομα σ’ κενο τν κόσμο. Ν σκέπτεσαι περ ατο, δελφ Μελέτιε, κα Θες θ σο ποκαλύψει κόμα πολλά.

Κα ταν κούσεις γι τ δικό μου θάνατο, πς στν προσευχή σου: «Αωνία του μνήμη»!

Ε
ρήνη κα γεία π τν Κύριο.


Πηγή: Ἁγίου Νικολάου Βελιμίροβιτς «Δρόμος δίχως Θεὸ δὲν ἀντέχεται... Ἱεραποστολικὲς Ἐπιστολὲς Α’», ἐπιστολὴ 61, σελ. 149, ἐκδόσεις «Ἐν Πλῷ».



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.